Michał Matuszyk


Michał Matuszyk, który przyszedł na świat 14 grudnia 1975 roku w Wałbrzychu, jest znanym w Polsce kierowcą wyścigowym. Jego kariera sportowa od początku wzbudzała zainteresowanie, a ambicja oraz umiejętności przyczyniły się do jego sukcesów na torach wyścigowych.

Właściwie można powiedzieć, że Matuszyk to postać, która znakomicie reprezentuje polski motoryzacyjny świat sportowy.

Biografia

Michał Matuszyk jest wysokiej rangi zawodnikiem wyścigowym, którego kariera rozpoczęła się na początku lat 90. XX wieku. W latach 1995–1998 aktywnie uczestniczył w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (RSMP), gdzie mierzył się z rywalami, wykorzystując takie modele samochodów jak Polski Fiat 126p, Opel Astra GSi 16V oraz Fiat Cinquecento Sporting.

Jego debiut miał miejsce w sezonie 1995, kiedy to przystąpił do zmagań w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (WSMP) za kierownicą Polskiego Fiata 126p. W 1998 roku postanowił spróbować swoich sił w Pucharze Cinquecento Sporting, co przyczyniło się do dalszego rozwoju jego umiejętności.

Rok 1999 to moment jego debiutu w wyścigach formuł, podczas których wykorzystywał pojazd marki Metalex. Po pierwszych doświadczeniach w tym obszarze, Michał skoncentrował się na startach w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski (GSMP). W 2006 roku odniósł znaczący sukces zdobywając trzecie miejsce w klasie H-2000, prowadząc BMW E36.

W kolejnym sezonie Matuszyk zdecydował się na zmianę samochodu, co zaowocowało zdobyciem tytułu wicemistrza Polski w klasie A-2000 na pojeździe BMW E46. W 2008 roku osiągnął drugie miejsce w klasie N-2000, a rok później kontynuował dobrą passę, zajmując trzecie miejsce w tym samym zestawieniu. W 2010 roku przyjął model BMW E87 i uzyskał tytuł wicemistrza w klasie N-2000, co dobrze przygotowało go do kolejnych wyzwań.

Rok 2011 przyniósł Michałowi długo oczekiwany sukces – zdobył tytuł mistrzowski. Co więcej, założył zespół wyścigowy MMM Racing Team, który wstąpił do rywalizacji na krajowej scenie motorsportu. Jego zaangażowanie i talent przyczyniły się do rozwoju polskiego motorsportu.

Wyniki w Polskiej Formule 3

Poniżej znajdują się informacje dotyczące wyników Michała Matuszyka w Polskiej Formule 3.

Legenda oznaczeń w tabelach wyników
Pokaż szablon na nowej karcie
OznaczenieWyjaśnienie
ZłotyMistrzostwo lub zwycięstwo
Srebrny2. miejsce lub wicemistrzostwo
Brązowy3. miejsce lub II wicemistrzostwo
ZielonyUkończenie wyścigu, punktowanie (w klasyfikacji ogólnej, jeżeli zdobył co najmniej jeden punkt w trakcie sezonu, z wyjątkiem trzech powyższych przypadków)
NiebieskiUkończenie wyścigu, brak punktów (w klasyfikacji ogólnej, kiedy nie zdobył co najmniej jednego punktu w trakcie sezonu)
CzerwonyNie zakwalifikował się (NZ)
Nie prekwalifikował się (NPK)
RóżowyNie ukończył (NU)
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji ogólnej, jeśli nie został sklasyfikowany w żadnym wyścigu w danym sezonie)
CzarnyZdyskwalifikowany (DK)
Wykluczony (WYK/EX)
BiałyNie wystartował (NW)
Kontuzjowany (K/INJ)
Wyścig anulowany (OD/C)
Bez koloruWycofany (WYC/WD)
Nie przybył (NP/DNA)
Nie uczestniczył w treningach (NT/DNP)
Nie zgłoszony (–)
PogrubienieStart z pole position
KursywaNajszybsze okrążenie w wyścigu
Nie ukończył, ale wynik został uznany ponieważ przejechał więcej niż 90% dystansu wyścigu.
*Sezon w toku
_Punktowana pozycja w sprincie kwalifikacyjnym
Systemy punktacji w Formule 1
RokZespółSamochódSilnikWyniki w eliminacjachPunktyMiejsce
1999__________0NS
Automobilklub DolnośląskiMTX_1711

Przypisy

  1. Michał Matuszyk. [on-line], ewrc-results.com [dostęp 18.05.2019 r.]
  2. Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1995. [on-line], scr.civ.pl [dostęp 18.05.2019 r.]
  3. Michał. [on-line], matuszyk.info [dostęp 18.05.2019 r.]

Oceń: Michał Matuszyk

Średnia ocena:4.68 Liczba ocen:25