Kampania INTERPOLU na rzecz walki z cyberprzestępczością i przestępstwami finansowymi


W Lyonie zainaugurowano kampanię INTERPOLU, mającą na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat narastających zagrożeń związanych z cyberprzestępczością i oszustwami finansowymi. Pod hasłem #ThinkTwice, kampania skupia się na pięciu kluczowych rodzajach oszustw internetowych, które stały się szczególnie powszechne w ostatnim czasie. Przywódcy organizacji podkreślają, że nie tylko jednostki, ale także firmy są narażone na te niebezpieczeństwa, które przybierają na sile.

W ostatnich latach zauważono znaczny wzrost liczby cyberataków. Ataki ransomware wzrosły o 70%, a złośliwego oprogramowania o ponad 30%. Statystyki są alarmujące, gdyż około 20% pracowników w firmach nieświadomie korzysta ze złośliwego oprogramowania, co stwarza dodatkowe ryzyko dla bezpieczeństwa wiezionych danych. Dlatego kampania #ThinkTwice nawołuje do przemyślenia każdego ruchu w sieci oraz do większej ostrożności w kontaktach cyfrowych.

Kampania, która potrwa od 3 do 19 grudnia, jest szeroko promowana w mediach społecznościowych. INTERPOL zachęca do weryfikacji źródeł informacji oraz do ostrożności przy korzystaniu z podejrzanych linków. W ramach kampanii przedstawiane są także kluczowe zasady bezpieczeństwa online, takie jak weryfikowanie tożsamości nadawców wiadomości oraz analizowanie autentyczności treści. Celem podejmowanych działań jest umożliwienie społeczeństwu podejmowania świadomych decyzji oraz ochrona przed narastającymi zagrożeniami związanymi z cyberprzestępczością.

Źródło: Policja Wałbrzych


Oceń: Kampania INTERPOLU na rzecz walki z cyberprzestępczością i przestępstwami finansowymi

Średnia ocena:4.63 Liczba ocen:25


Zobacz Także